top of page

Liefde.....o, zo belangrijk!

Wat een mooie tekst en ook zo waar: "sommige mensen zullen nooit van je houden, wat je ook doet en sommigen zullen nooit minder van je houden om wat je doet. Ga waar de liefde is".

Jeetje, wat heb ik dat al vaak ondervonden... Van jongs af aan al heb ik de nare eigenschap mensen te willen behagen. Nou is dat op zich niet zo heel naar trouwens, ook wel heel aardig, maar het probleem ontstaat, wanneer je dat behagen doet ten koste van jezelf.

Dat is vaak het probleem. We willen zo graag dat mensen ons aardig vinden of zelfs van ons houden, dat we heel ver gaan in het ons best doen, om maar door zoveel mogelijk mensen aardig gevonden te worden. Maar hoe belangrijk is het eigenlijk? Is het niet veel slimmer gewoon lekker jezelf te zijn en te zien wat er dan gebeurt?

Wat heb ik vaak tegen iemand opgekeken om wat voor reden dan ook en wat werd ik vaak teleurgesteld, doordat ik ontzettend mijn best deed, maar die ander daar niet echt van onder de indruk was. Liefde en genegenheid is nu eenmaal niet af te dwingen en eigenlijk moet je dat ook helemaal niet willen denk ik.

Wat wel heel grappig is, is dat wanneer je gewoon lekker jezelf bent en liefhebt op een natuurlijke manier, gewoon vanuit jezelf en heel spontaan, je zult merken, dat je liefde aantrekt. Wat je geeft, krijg je terug wordt wel eens gezegd en ik kan dat alleen maar beamen.

En ja, er zullen altijd mensen zijn, die alles negatief zien en die jou, ondanks alles, gewoon niet aardig vinden.... Let it be! Geniet van de liefdevolle mensen om je heen en ik weet zeker, dat wanneer je heel goed oplet, er genoeg mensen in je omgeving zijn, die de moeite waard zijn.

Zonnige groeten,

Ingrid

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page