top of page

Ik ben er klaar voor: mijn eigen praktijk!

Ongelooflijk eigenlijk....

Ruim een jaar geleden begonnen met een rigoreuze verandering in mijn voedingspatroon en nu ben ik gediplomeerd gewichtsconsulent ( jeetje, wat klinkt dat! ) en weer aan de volgende studie begonnen: natuurvoedingsdeskundige ( ook weer een hele mond vol...).

Afgelopen week naar de Kamer van Koophandel geweest en nu ben ik dan "ondernemer". Dit alles is allemaal begonnen met passie. Passie, doordat ik me zo goed ging voelen door mijn eigen veranderingen in eten, denken en bewegen, dat ik nog maar één ding wilde: anderen informeren en laten inzien, dat je je zo goed kunt voelen wanneer je gewoon heel simpel, gezond eet.

Simpel? Hmmmm, nee dat niet, maar wel te doen, dat zeker! Maar, wanneer je bekijkt dat ik na ruim twintig jaar zeker wekelijks 1 of meerdere migraine-aanvallen, altijd moe, vaak van die vage klachten, waar niemand een antwoord op wist, nu zo fit als een hoentje ben, begrijp je het misschien. Wat is mijn leventje veranderd!

Natuurlijk niet alleen door gezond eten. Een beetje mindfulness hier en daar en natuurlijk de nodige beweging (ja, ik weet het, heel cliché) doen wonderen.

Nu ga ik jullie niet vertellen, dat ik altijd alleen maar gezond eet, beweeg en helemaal stressvrij ben. Helaas, ik ben ook maar mens, gelukkig maar! In de weekenden kan ik ook heerlijk genieten van wat chips, een patatje met of doe eens gek: een pizza...;-).

Zo belangrijk ook: genieten van het leven. Geniet en laat de teugels eens af en toe wat losser. Een strak regime in je manier van eten, voelen of bewegen houdt niemand vol en dat hoeft ook helemaal niet. Ook een streven van mij in het begeleiden van mensen: relax, doe je best en laat je af en toe lekker gaan. Morgen weer een dag en meer van dat soort kreten. We kennen ze allemaal.

Ok, uiteindelijk zul je wat moeten veranderen, wanneer je slank en fit door het leven wilt, maar laat het geen obsessie worden. Kies voor gezond en lekker, gebruik je verstand en geniet!

Hopelijk gaat mijn overtuiging vele mensen helpen, dat is mijn grote droom. Mensen leren, dat gezond niet saai is, maar lekker en gezellig, wanneer je een heerlijke maaltijd klaarmaakt en dat kunt delen met anderen. Dat bewegen geen straf hoeft te zijn, maar dat het zo lekker is om even je hoofd leeg te maken met wat voor sport dan ook, als het maar bij je past!

Ideeën genoeg, de passie is er, laat het allemaal maar snel beginnen! Zin in een nieuw hoofdstuk!

Warme groeten,

Ingrid

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page